L’Associació de Clubs de Futbol Femení ha adjudicat a Mediapro l’explotació dels drets audiovisuals la Lliga Iberdrola de les tres properes temporades per un total de 9 milions d’euros. El grup ja explotava els drets de la principal competició femenina des de 2013.

L’ACFF considera l’adjudicació a raó de tres milions per temporada com una fita històrica, i un “abans i després” per al futbol femení.

Així doncs, a partir de la propera temporada, s’emetrà un partit en obert de la competició (segurament Gol, com fins ara) i dos de pagament en una plataforma per determinar.

Mediapro destaca que aquesta nova adjudicació reforça el seu “esforç” per incorporar el futbol femení a la televisió, el que ha afavorit l’increment de l’afició i el seguiment.

El futbol és l’esport femení amb més audiència televisiva, amb un creixement del 39% entre la temporada 2016-2017 i la 2017-2018, segons el grup. La passada temporada els partits van registrar una mitjana de 112.000 espectadors, un 1% de quota de pantalla, i 7 milions d’audiència acumulada durant tot el curs.