El projecte d’Abacus continua expandint-se. La cooperativa ha anunciat un acord per a l’adquisició de TresC – Comunitat de Cultura, que cristal·litzarà els propers mesos. L’objectiu és crear una gran plataforma de consumidors de cultura i entreteniment, així com donar impuls a la indústria cultural catalana.

Abacus ja formava part de l’accionariat del TresC juntament amb Focus, Bitó Produccions, Magma Cultura, Grup 62, El Periódico i la Federació Llull. Ara, però, en serà la propietària única amb la voluntat de continuar col·laborant amb la resta.

L’adquisició del TresC busca reforçar el rol dels consumidors en el projecte de futur d’Abacus, i aconseguir que sigui “motor” del consum cultural entre tots els seus clients i el milió de socis de consum de la cooperativa.

L’objectiu serà fer créixer el projecte per tal de “fer-lo més útil a la societat com a eina d’accés de continguts culturals de qualitat”, explica Oriol Soler, director general d’Abacus. “El TresC manté una comunitat fidel i el que cal és actualitzar la proposta de valor i el model”, apunta.

En una primera fase, el projecte del TresC es mantindrà sense canvis, però la previsió és començar a introduir-hi novetats a partir de la segona meitat de 2023.

Orígens

El TresC va néixer el dia de Sant Jordi de 2006 a iniciativa del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i Promoteatre per fomentar l’accés a la cultura. Amb el temps, el projecte va anar evolucionant, creixent, incorporant nous associats, i transformant-se de club de cultura a comunitat.

Les persones que pertanyen al TresC tenen accés a espectacles i propostes culturals exclusives arreu del país amb descomptes i promocions especials. A més, la comunitat funciona com a plataforma de comunicació multimèdia perquè els agents culturals puguin promocionar les seves activitats i incentivar la venda d’entrades.

Maravillas Rojo: “És imprescindible disposar d’una plataforma de generació de continguts”
Abacus incorporarà Mediapro i Minoria Absoluta a la plataforma audiovisual que prepara
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram