El que fins ara es coneixia com a Barcelona Televisió o BTV ha renovat a fons marca, imatge, identitat i filosofia, en el marc d’una nova etapa com a mitjà transmèdia que integra televisió, ràdio, web i xarxes socials. Aquest és el cinquè canvi d’imatge des de que va començar a emetre el 1994 i el més profund de tots ells.

La novetat més cridanera i significativa és la nomenclatura, betevé, que camufla la TV i difumina el vincle amb Barcelona. És a dir, es desvincula d’un suport específic i es posiciona per depassar els límits territorials de la ciutat. I és que la voluntat és deixar de ser una televisió local per esdevenir un mitjà dirigit a tots aquells interessats o vinculats d’alguna manera amb Barcelona.

La nova identitat “va molt més enllà d’una necessitat de renovació estètica”, ja que també suposa “una adaptació a una nova manera d’entendre la nostra relació amb l’audiència i la ciutat”, explica el director del mitjà, Sergi Vicente. “betevé neix des d’un plantejament d’identitat líquida. A partir d’ara, la nostra imatge no és un simple logotip, sinó un sistema d’imatges i referències que només en el seu conjunt tenen sentit. Des del tipus de lletra als tres colors bàsics, la música o tot el sistema de moviments en pantalla, conformen un univers flexible, que s’adapta en funció de cada entorn en què apareixem”, afegeix.

Nou imaginari

La nova etapa també incorpora un nou imaginari visual, present en les noves caretes i separadors gràfics, així com en la campanya promocional amb anuncis en banderoles, marquesines i autobusos. “No volem mostrar la Barcelona dels monuments, sinó la dels petits racons. Una mirada imperfecta, li’n diem, que creiem que encaixa molt millor amb la proximitat emocional, amb el nostre públic que volem buscar”, explica Vicente.

L’antiga nomenclatura, btv, només es conserva als espais informatius, que estrenen plató, i en alguns dels programes televisius. A nivell d’imatge també es mantenen els colors corporatius vermell, blanc i negre.

Nou web unitari

Un altre canvi notori és el del web, ara betevé.cat, que unifica els antics btv.cat i btvnoticies.cat, aixoplugant així tots els continguts produïts a la casa. A més d’una actualització conforme la nova identitat, el portal ofereix més qualitat en imatge i vídeos; presenta una adaptació total als dispositius mòbils;potencia les eines de participació dels usuaris, i permet incorporar nous gèneres periodístics.

“Podem oferir a l’usuari una experiència molt més rica gràcies als continguts relacionats. Així podrà descobrir la varietat i, sobretot, la profunditat amb què tractem alguns continguts, sobretot la informació de proximitat”, explica Rosa Alba Roig, directora d’estratègia. betevé.cat també està adaptat per a persones amb discapacitat visual.