Netflix va revolucionar i continua revolucionant el panorama audiovisual. La seva estratègia, tal com la pròpia firma ha afirmat en alguna ocasió, no és competir contra altres plataformes com Amazon o HBO, sinó que en realitat competeix contra la son. La plataforma vol que els usuaris passin el màxim temps possible en l’aplicació i per això ha de mantenir-nos enganxats davant la pantalla.

Les brevíssimes transicions entre capítols d’una sèrie o els continguts cada vegada més addictius són algunes d’aquestes estratègies que l’empresa ha revelat recentment en el seu blog.

Segons l’empresa, quan es tracta de crear un nou contingut propi existeix un gran risc perquè una sèrie o una pel·lícula són treballs costosos. És per això que la primera paraula la tenen els executius de continguts, màrqueting i producció. Són ells qui, en funció del relat, el context social actual i l’històric de la companyia decideixen quins productes són aptes i quins no.

Amb tot, no només dels humans se’n refia l’empresa. Segons explica Netflix, també compta amb un sistema d’intel·ligència artificial que analitza si un producte pot tenir èxit a escala global. La firma explica que amb els llançaments internacionals és difícil saber si una sèrie funcionarà en més d’un país. És en aquest moment quan intervé la IA, determinant si per exemple un títol tindrà èxit a Espanya, l’Argentina o el Brasil.