La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha obert un expedient sancionador a Atresmedia per una possible “extralimitació” publicitària. L’ens regulador fa referència a l’emissió de manera “inadequada” d’un emplaçament de producte de la marca Coca-Cola a la sèrie Velvet.

La CNMC aprecia una “prominència indeguda” de la coneguda beguda dins la sèrie televisiva, a més d’una “influència” en el guió, que “incitaria directament a la compra del producte”.

L’ens regulador recorda que aquest incompliment de la Llei general de Comunicació Audiovisual està tipificat com una infracció administrativa de caràcter greu en la normativa, el que comporta multes que poden anar de 100.001 a 500.000 euros.

Ara s’obre un període màxim de sis mesos per a la instrucció i la resolució de l’expedient.

Advertència a DMax

A banda, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha instat Veo TV a adoptar les mesures oportunes per a una correcta emissió i adequació de la qualificació per edats dels continguts del programa Fast N’Loud, que emet DMax.

El toc d’atenció es produeix després que, el passat 6 de desembre a la tarda, s’emetés un capítol qualificat “per a tots els públics” en els qual va apreciar continguts relacionats amb el consum d’alcohol que podien perjudicar els menors. Al seu parer, el capítol hauria d’haver estat qualificat almenys com a “no recomanats per a menors de 12 anys”.

La CNMC ha fet aquest requeriment perquè, en el supòsit de tornar a emetre o fer una redifusió d’aquest capítol de Fast N’Loud, Veo TV “adopti les mesures oportunes per a una correcta adequació de la qualificació per edats dels seus continguts”.