El nou projecte periodístic Crític, la setmana passada va aconseguir en tan sols tres dies els 25.000 euros que s’havia marcat com a objectiu per completar el seu finançament gràcies a l’aportació de 555 micromecenes. Ara, un cop superat el repte, els impulsors del nou mitjà se n’han marcat un de nou mentre no s’esgoten els 40 dies que dura la campanya de Verkami.

El nou objectiu no és assolir una quantitat de diners concreta, sinó els 1.000 subscriptors, la quantitat prevista en el pla d’empresa perquè el projecte sigui estable. Si s’assoleix la xifra, a banda de tenir més recursos per a la recerca i encarregar més reportatges, Crític ha plantejat tres idees de les quals en materialitzarà una, la que escullin els micromecenes.

La primera són dos blogs temàtics per completar l’oferta periodística, un per analitzar les dades polítiques i l’altre per als conflictes internacionals. La segona proposta és una aplicació per a mòbil i tauleta i una revista digital mensual amb una selecció dels continguts. I la tercera idea és l’organització d’unes jornades centrades en el periodisme d’investigació.