L’ edició impresa de l’Ara va sumar 131.000 lectors diaris durant gener i febrer, segons el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura. Tot i que la mostra d’una mica més de 5.000 entrevistes no és suficient perquè el nou rotatiu consti a les onades bimensuals, el Baròmetre sí que ha pogut analitzar el perfil dels lectors i fer-ne un retrat robot.

Un dels trets més distintius dels lectors de l’Ara és el poder adquisitiu, ja que el 80% són de classe mitjana-alta o alta, quan en el conjunt de la premsa aquest percentatge es situa al voltant del 37%. A més, un 73% tenen estudis superiors, també superior a la mitjana del sector, i el 77% treballen.

A més, un 58% dels lectors són homes, percentatge més baix a la mitjana de la premsa generalista, i el grup d’edat més nombrós és el que va dels 30 als 44 anys, amb un 32%. A banda, el 94% dels lectors de l’Ara considera que el català és la seva llengua d’identitat.

Per altra part, el 35% viuen en una llar amb quatre o més persones, xifra superior a la mitjana del sector, i només l’11% són persones que viuen soles. Pel que fa al rol familiar, el 41% dels lectors són el sustentador principal de la unitat familiar, mentre que el 40% són mestresses de casa i el 19% desenvolupen altres papers.

Sobre els hàbits de lectura, un 55% dels lectors dedica més de 30 minuts per exemplar de l’Ara, xifra superior als diaris de la competència.