Una delegació del Consell de l’Audiovisual de Catalunya presentarà als reguladors europeus dos informes sobre els perills dels menors d’edat davant la publicitat a les plataformes d’intercanvi de vídeos i a les xarxes socials. La presentació es farà en la 55a assemblea de la Plataforma Europea d’Autoritats Reguladores (EPRA, per les sigles en anglès), que tindrà lloc a Anvers el 12 i 13 de maig.

La delegació del CAC està integrada pel seu president, Xevi Xirgo, i la vicepresidenta, Rosa Maria Molló. Aquesta serà la primera participació del Consell en una reunió d’àmbit internacional des de que l’organisme es va renovar el passat febrer.

L’assemblea de l’EPRA, que organitza l’ens regulador de Flandes, està dedicada a dos grans temes: la regulació de la publicitat quan interacciona amb els menors d’edat, i en particular la relativa als aliments i les begudes no saludables; i l’adaptació dels reguladors europeus al nou entorn digital, tant internament com en l’àmbit competencial.

Així doncs, el CAC presentarà dos informes: Presència de publicitat d’aliments i begudes que continguin greixos, àcids grassos trans, sal i/o sucres en el contingut dels vídeos generats per influenciadors (influencers) i Presència de publicitat en el contingut dels vídeos generats per tiktokers.