La plantilla de Barça TV intensifica les mobilitzacions per reclamar unes condicions salarials i laborals “dignes”. Els treballadors, subcontractats a través de TBSC (Telefónica Broadcast Services Catalunya), continuaran fent vagues coincidint amb cada partit oficial del primer equip masculí del FC Barcelona fins que l’empresa no s’avingui a “millorar substancialment els salaris i les condicions laborals”.

De moment ja han realitzat tres aturades: el 31 de desembre amb el matx contra l’Espanyol; el 8 de gener amb l’Atlètic de Madrid, i diumenge 15 amb la final de la Supercopa d’Espanya contra el Reial Madrid.

El passat divendres, el comitè d’empresa i els representants de TBSC es van reunir al Departament de treball sense arribar a cap acord. “Una reunió improductiva en la qual l’empresa no ha millorat la seva posició, al contrari”, assenyalava el comitè en un comunicat.

El comitè considera “insuficient” la proposta de la direcció. “Donada la gran pèrdua de poder adquisitiu acumulada, un augment del 5% del salari a compte conveni, amb absorció i sense una clàusula de revisió per increment de l’IPC no soluciona la precarietat salarial dels treballadors”, argumentava setmanes enrere.

Alhora, el comitè d’empresa ha registrat davant la Inspecció de Treball de la Generalitat una demanda per tal que “valori possibles vulneracions de drets laborals” per part de TBSC, tal com considera la representació laboral.

A més, sol·licita una nova reunió amb el president del FC Barcelona, Joan Laporta, perquè conegui la “greu situació” que viuen els treballadors del canal de televisió del club.

L’origen del conflicte

La plantilla de Barça TV porta externalitzada des del naixement del mitjà, el 1999, i fa set anys Telefónica es va adjudicar el contracte a través de la filial TBS. El comitè d’empresa explica que el personal de TBS a Madrid va aconseguir algunes millores que no es van aplicar a Barcelona. A més, el 2020 Telefónica va crear TBSC, filial formada només per la plantilla de Barça TV i amb el club com a únic client. “D’aquesta forma se’ns va aïllar de la resta de l’empresa i de possibles millores col·lectives”, denuncia el comitè.

El desembre de 2021, l’empresa va acceptar negociar amb la plantilla, però després de l’estiu, “a causa d’ignorar” els correus del comitè, aquest va portar el cas al Tribunal Laboral de Catalunya per pactar un calendari mínim per a les negociacions. Aquestes, però, no van fructificar, i la plantilla va dir “prou”.