El Consell de l’Audiovisual de Catalunya vol desenvolupar nous continguts per al programa eduCAC i redissenyar l’actual estructura dels materials, per a la qual cosa ha posat en marxa un procés de licitació.

Els materials didàctics que es desenvolupin han de fomentar l’alfabetització o educació mediàtica, i els continguts han de tractar els eixos temàtics considerats prioritàries pel CAC. Aquests són: informació; entreteniment; publicitat; ús de la tecnologia; perspectiva de gènere als mitjans i a internet; diversitat cultural als mitjans i a internet, i llenguatge audiovisual.

Així doncs, el CAC vol oferir a la comunitat educativa nous recursos adaptats a la societat i al context normatiu i curricular, per tal de “respondre al dèficit pedagògic existent quant a continguts didàctics que guiïn l’aprenentatge del món que es mostra a través de les pantalles”.

Aquest programa d’educació mediàtica es va concebre entre els anys 2015 i 2017; el curs 2017-2018 es va començar a implementar a mode de prova en quatre centres; el següent 2018-2019 es va activar oficialment posant-se a disposició del conjunt de les escoles catalanes; i el 2020 es van renovar i reestrenar les 12 unitats didàctiques de secundària.

La licitació

El Consell de l’Audiovisual ja té obert el procés de licitació per adjudicar el servei de desenvolupament i reestructuració del programa eduCAC. El pressupost base de licitació és de 80.300 euros (sense IVA), i la prestació objecte de contracte s’haurà de lliurar abans del 31 de desembre de 2024. El termini per presentar ofertes finalitza el 27 de maig.

El CAC posa en marxa el programa d’educació mediàtica per a les escoles
Educació en comunicació: l’assignatura pendent
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram