El Departament de Cultura de la Generalitat i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals han formalitzat un acord per al foment d’obres audiovisuals i cinematogràfiques catalanes de nova creació. La dotació per al 2020 serà de 6 milions d’euros, aportats per la Conselleria.

Els projectes nous podran ser produïts en règims de producció associada o coproducció, i ser de diferents gèneres i formats: sèries d’animació i programes infantils, sèries de ficció i documentals, llargmetratges televisius i cinematogràfics, programes d’entreteniment basats en continguts culturals (patrimonials, literaris, lingüístics, musicals, populars, de les arts escèniques i visuals, etc.), continguts per ser distribuïts en mitjans digitals o xarxes socials, videoclips musicals o de difusió de la cultura catalana, documentals de contingut cultural per a televisió o programes d’entreteniment de gran format de contingut cultural.

La CCMA seleccionarà els projectes a partir dels criteris de qualitat, valor artístic i cultural, viabilitat econòmica del projecte, capacitat de projecció als mercats internacionals, capacitat d’atreure un públic ampli i transversal o l’encaix en una programació de televisió generalista.

En un acte celebrat a la seu del Departament de Cultura, la consellera Mariàngela Vilallonga ha dit que aquest és “un dia històric” per la importància d’una aportació que servirà per “fer més visible la llengua catalana i el patrimoni cultural català als mitjans de comunicació”, i ha recordat que el sector audiovisual és un dels més afectats per la crisi sanitària.

Vilallonga ha explicat que, amb aquesta aportació, la CCMA podrà posar en marxa produccions de nova creació de sèries, pel·lícules i documentals culturals, però també videoclips, i ha afegit que aquestes produccions s’emetran pels canals televisius, però també serviran per enriquir de continguts les xarxes socials i les plataformes audiovisuals.

Per la seva part, la vicepresidenta de la CCMA, Núria Llorach, ha subratllat que l’acord “representa una oportunitat per a la canalització de nous projectes de la mà de productores independents, un sector de gran talent i projecció al nostre país que pateix durament l’impacte per la crisi de la Covid-19”., i ha defensat la necessitat de dinamització d’un sector estratègic com l’audiovisual.

“L’acord també permetrà enriquir l’oferta audiovisual dels mitjans de la CCMA, en una etapa de dificultats per a la creació de nous continguts, a causa de la caiguda dels ingressos publicitaris i, en conseqüència, dels recursos disponibles per a nova producció”, ha destacat Llorach.