El Pla 2020 de publicitat i comunicació institucional del Govern espanyol preveu una inversió de 66.059.724 euros, un increment del 5,1% respecte als 62.851.905 euros planificats l’any passat. Amb tot, la xifra és inferior als pressupostos dels anys 2018, amb 71.566.716 euros, i 2017, amb 70.177.235 euros. Respecte al 2007, quan es va elaborar el primer Pla de publicitat i comunicació institucional, amb 268.082.143 euros pressupostats, la reducció és del 75,36%.

El pes inversor de les campanyes previstes l’encapçalen el Ministeri de Sanitat, amb el 20,93% del total (13.826.700 euros), el d’Agricultura, Pesca i Alimentació, amb el 15,28% (10.094.581 euros), el d’Afers Econòmics i Transformació Digital amb el 12,81% (8.465.289 euros) i el Ministeri d’Interior amb un 11,40% (7.532.000 euros).

Aquests quatre ministeris sumen el 60,43% del total de la inversió publicitària prevista pel Govern espanyol, mentre que els altres 16 ministeris que han realitzat campanyes es repartiran el 39,57% restant.

En total, l’Executiu de Pedro Sánchez ha previst 107 campanyes de publicitat institucional per al 2020. El 65,4% inserirà anuncis a internet; el 46,7% en premsa (incloent dominicals i suplements); un altre 46,7% en ràdio; el 40,2% en televisió, i el 18,7% en revistes. A més, un 26,2% utilitzaran suports exteriors; l’11,2% el cinema; el 8,4% emprarà les relacions públiques, i el 4,7% el màrqueting. Finalment, el 34,6% de les campanyes empraran altres eines de comunicació (cartells, dossiers, audiovisuals, esdeveniments, jornades, marxandatge, etc.).

Respecte a 2019, es redueix l’ús per a campanyes d’internet (–10,1 %), premsa (–5,2%), màrqueting (–4,2 %) i televisió (–2 %), i l’augment en relaciones públiques (+4,5 %), ràdio (+3,6%), altres eines (+3,2 %), suports exteriors (+2,6 %) i cinema (+2,4 %).