Marc Melillas, Jordi del Río, Alba Barnusell, Josep Maria Martí i Lau Delgado [foto: MAC].

El Mercat Audiovisual de Catalunya celebra la seva 25a edició amb la ferma voluntat de ser un certamen de present i futur i lligat als reptes del sector al país. Així es va expressar aquest dilluns en la presentació del MAC 2024, que se celebrarà el 5 de juny a Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers.

L’alcaldessa Alba Barnusell va anunciar que l’esdeveniment ampliarà la seva activitat amb una versió de tardor, anomenada MAC+, sense concretar-ne la data. “Des del MAC mirem al futur. Agraïm a tota la gent que ha fet possible aquestes 25 edicions i continuem amb el compromís de treballar amb un sector que vertebra el país i que crea identitat al territori”, va dir Barnusell.

El director del MAC, Lau Delgado, va remarcar que el projecte continuarà acompanyant el sector audiovisual, sigui quin sigui l’escenari. “Tenim reptes sobre la taula, com són les tecnologies vinculades al món de la intel·ligència artificial o els processos integrals de digitalització del sector. Tots aquests processos s’han d’abordar: necessitem que hi hagi un punt de trobada i un punt de transferència de coneixement en què es puguin prendre decisions consensuades”, va indicar.

Delgado també va subratllar que l’edició d’aquest 2024 “serà especial”, perquè hi coincidiran el 25è aniversari de la Xarxa Audiovisual Local i el centenari de les primeres emissions de ràdio a Catalunya, a més del quart de segle del MAC.

Per la seva part, el conseller delegat de La Xarxa, Marc Melillas, va incidir en la relació indestriable entre ambdues parts. “La XAL i el MAC tenen un origen que sense cap dels dos s’explicaria. El MAC va néixer com a una necessitat de les televisions de trobar-se i compartir. La pinya de les televisions locals és a Granollers”, va assenyalar Melillas.

Enguany, el certamen obre una línia de programació amb el nom de MAC Àudio, dins la qual queda inclosa la Trobada del Podcàsting a Catalunya, que arriba a la seva quarta edició, i que s’organitza conjuntament amb l’Observatori de la Ràdio a Catalunya.

El seu director, Josep Maria Martí, va destacar el creixement del consum d’àudio i l’ampliació de temàtiques pel que fa a la Trobada del Podcàsting d’aquest any. “El pòdcast és encara més ampli. Hem de parlar d’un món de l’àudio més diversificat, amb música digital, audiollibres o ràdio online. Els estudis diuen que el consum mediàtic, en part, disminueix pel volum d’oferta. Encara pren més valor que l’àudio estigui guanyant un lloc preeminent”, va manifestar.

Finalment, el director general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat, Jordi del Río, va destacar la col·laboració del Govern amb el MAC. “És un excel·lent punt de trobada per al sector audiovisual i de la proximitat, i una excel·lent corretja de transmissió dels mandats del Govern en l’audiovisual”, va dir Del Río sobre el certamen.

El 25è Mercat Audiovisual de Catalunya pren forma
Lau Delgado: “El MAC ha passat de ser una fira molt vinculada a la tecnologia de gravació, càmeres i equips a ser una fira de serveis a mida”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram