El nou diari d’abast estatal que Prensa Ibérica llançarà el darrer trimestre ja té nom: El Periódico de España. El mitjà comptarà amb redacció pròpia a Madrid, i també es nodrirà dels continguts del conjunt de capçaleres territorials del grup.

Així doncs, El Periódico de España s’integrarà en la xarxa de mitjans de Prensa Ibérica, que actualment edita 24 diaris impresos i digitals en onze comunitats autònomes i diverses revistes.

En les darreres setmanes, el grup ha incorporat al projecte diversos professionals i ha intensificat els esforços per perfilar els seus equips. A més de Fernando Garea com a director del nou diari, també ha fitxat Juan Varela, periodista amb una dilatada carrera professional en processos de transformació, com a gerent de verticals per dirigir el desenvolupament de tots els canals temàtics del grup, que també seran part important de la nova capçalera.

El grup també ha incorporat Felipe de Lucas com a conseller delegat de Prensa Ibérica 360º i Juan Pedro Díaz Armendáriz com a director general comercial, ambdós procedents de la comercialitzadora de Prisa. Els dos reforços s’emmarquen en la concepció d’El Periódico de España com una de les principals apostes editorials del grup.

Per la seva part, Jesús Javier Prado, amb més de 25 anys a Prensa Ibérica, recentment ha estat nomenat gerent de la nova capçalera d’àmbit estatal.