Els impulsors del nou diari Jornada han posat en marxa una campanya de captació de persones i entitats que s’associïn a la cooperativa editora. Ho poden fer mitjançant tres modalitats: soci bàsic (aportant entre 50 i 499 euros), soci promotor (de 500 a 10.000 euros) i una tercera per a entitats i cooperatives (de 200 a 10.000 euros).

L’objectiu és arribar als 200.000 euros en dos mesos, que se sumarien als 100.000 euros aportats pels 150 socis amb què ha nascut la cooperativa. D’aquesta manera es vol aconseguir una base econòmica sòlida per poder llançar el nou mitjà amb garanties.

A banda de les aportacions dels socis, els impulsors calculen que necessiten entre 8.000 i 10.000 subscriptors per garantir la viabilitat del mitjà. La campanya de captació de socis s’iniciarà al setembre. La previsió és llançar el nou mitjà a finals de tardor.

Dirigit per la periodista Laia Altarriba, la Jornada comptarà amb un equip inicial de 28 persones, amb redaccions a Barcelona, Palma i València. El mitjà tindrà una edició impresa que es distribuirà als quioscos dels Països Catalans i una altra digital.

La capçalera en paper preveu un tiratge inicial de 15.000 exemplars, amb 24 pàgines de dimarts a divendres, 32 els dissabtes i 40 els diumenges (dilluns no hi haurà edició). Entre setmana, la Jornada es dedicarà més a cobrir l’actualitat política, social, econòmica i cultural, mentre que el cap de setmana el diari se centrarà en oferir reportatges en profunditat, entrevistes a fons, anàlisis i debats.