La periodista Alicia Arévalo rep el guardó de mans del regidor d’Esports, David Escudé [foto: Ajuntament de Barcelona].

La 18a edició del Premi Dona i Esport ha distingit la periodista Alicia Arévalo amb el Premi de Comunicació, com a pionera en el periodisme esportiu i veu del futbol femení a RTVE. Els guardons, convocats per l’Institut Barcelona Esports, es van lliurar aquest dimecres al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona en un acte presidit pel regidor d’Esports, David Escudé.

Sobre el Premi de Comunicació a Alicia Arévalo, el veredicte destaca que la periodista és una “figura destacada en la cobertura del futbol femení nacional i internacional”, i recorda que va ser la primera dona a narrar un partit del Mundial de Futbol masculí a RTVE. “La seva tasca contribueix a transformar el relat esportiu, aportant rigor, passió i una perspectiva que trenca amb l’estàndard masculí”, afegeix.

Enguany, els guardons també han distingit Iris Tió (esportista), Carlota Planas (dirigent esportiva), Gràcia Gimnàstic Club (club esportiu) i Natàlia Via-Dufresne (promoció de l’esport).

Alicia Arévalo: “A l’audiència li costa més acceptar una veu femenina en les transmissions de futbol”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram