El projecte col·laboratiu europeu WePod ha llançat Sounds like Europe, cross-border podcasting, un pòdcast que explora la indústria de l’àudio a Europa. En paral·lel, ofereix una visió ‘entre bastidors’ dels 24 pòdcasts en diverses llengües que WePod produirà sobre la realitat política, social i econòmica del continent aquest any i el proper.

“Amb aquest projecte volem oferir una visió de eles tripes del projecte, mostra com estan sent els processos i sinergies col·laboratives i, per altra banda, volem donar visibilitat a la indústria del pòdcast a Europa, als seus reptes i desafiaments”, assenyala Ana Ribera, productora executiva de Sounds like Europe i coordinadora de WePod.

Sounds like Europe publicarà dos episodis mensuals cada 15 dies fins a l’agost de 2025, que estaran disponibles en plataformes com Spotify, iVoox o Podimo. Tots els capítols es produiran en anglès i la seva transcripció estarà disponible al web de WePod.

El consorci de WePod està format per Prisa Audio (que coordina la iniciativa i s’encarregarà de la producció executiva dels continguts), Bulle Media (Bèlgica), News Decoder (França), Chora Media (Itàlia), Magyar Jeti Zrt (Hongria), Outriders (Polònia) i Press Freedom (Sèrbia). A més, l’empresa espanyola Hiberus és la sòcia tecnològica del projecte, mentre que la Universitat Roma Tre realitzarà la investigació acadèmica del mercat europeu del pòdcast.

L’objectiu del projecte és crear continguts d’àudio, elaborar un llibre blanc del pòdcast per abordar avantatges i reptes de la indústria sonora, i desenvolupar activitats de comunicació i formatives a la Unió Europea.

Un projecte europeu crearà 24 pòdcasts transfronterers
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram