La cadena humana que va creuar Catalunya no només va tenir un ampli seguiment llarg del seu recorregut (1,6 milions de persones segons el Departament d’Interior), sinó que també va aconseguir una alta audiència televisiva. Segons dades de Kantar Media, els especials informatius i els programes que TV3 i el 324 van oferir de 8.30 a 24 h van obtenir una audiència acumulada de 4.086.000 persones.

Es tracta de la programació de la Diada més vista dels darrers deu anys. A tall d’exemple, els especials d’ambdós canals de l’any passat, quan la massiva manifestació independentista, van assolir una audiència acumulada de 2.623.000 telespectadors.

TV3 va liderar la jornada amb el 24,1% de quota de pantalla i 16,4 punts d’avantatge en relació a la segona, Telecinco, que es va quedar amb un 7,7%. Per la seva banda, el 3/24 va arribar al 3,6% de quota, el millor percentatge de l’any, mentre que l’edició especial del programa 2324 amb què es va tancar la programació de la Diada, va assolir el rècord històric del canal amb 180.000 espectadors de mitjana i un 5,7% de share.

Però a la televisió pública no va ser l’únic lloc on els espectadors van seguir la Via Catalana cap a la Independència: a 8tv, l’especial conduït per Josep Cuní va tenir una audiència mitjana del 7,6%. Això va contribuir a què la cadena privada fos la sisena més vista del dia a Catalunya amb un 4,7% de share, per davant de La 1, que es va quedar amb un 4,4%.

Sis espais de TV3, els més vistos del dia

La televisió pública va liderar totes les franges horàries i va copar els sis primers llocs del rànquing de la programació televisiva de totes les cadenes, amb el Telenotícies vespre, el Telenotícies migdia, la pel·lícula Fènix 11*23, el Telenotícies comarques, l’especial de la Via Catalana, i l’acte institucional de la Diada (en aquest ordre).

Més concretament, l’especial Via Catalana, emès conjuntament a TV3 i el 3/24 de 16 a 21 h, va tenir una audiència mitjana de 580.000 espectadors i un 28,2% de quota de pantalla (518.000 espectadors i 25,2%, per a TV3, i 63.000 i 3,1% per al 3/24). A les 20.47 h, l’especial conjunt va arribar a una audiència màxima de 876.000 espectadors i el 32% de share. L’any passat, la transmissió de la manifestació va sumar 635.000 espectadors i un 32,4% de quota, amb un màxim de 726.000 i 29,6%.

Pel que fa a l’acte institucional del Parc de la Ciutadella, a les 13.30 h ambdues cadenes van assolir una audiència màxima de 620.000 espectadors i el 33,8% de quota. Aquí no hi va haver coincidència durant tota l’emissió de les dues cadenes. A TV3, l’acte va ser vist per una mitjana de 472.000 espectadors i el 30,7% de quota, mentre que el 3/24 va marcar 37.000 i el 2,5%, respectivament. L’any passat, l’acte va tenir una mitjana conjunta de 276.000 televidents i el 29,6% de share.

El Telenotícies vespre, d’una hora de durada, va ser el programa més vist del dia amb 964.000 espectadors de mitjana i el 30,3% de quota, i amb un màxim d’audiència d’1.152.000 espectadors i el 37,5% a les 21.23 h. La xifra el va convertir en el més vist des del 8 de març del 2010, quan la gran nevada.

Per la seva banda, el Telenotícies migdia, amb 76 minuts de durada, va ser seguit per 767.000 espectadors i el 34,4% de share, i el Telenotícies comarques per 541.000 i el 27,2%, respectivament (el seu millor resultat en dos anys).

El tercer espai més vist del dia, la pel·lícula Fènix 11*23, va assolir una mitjana de 724.000 telespectadors i el 22,8% de quota de pantalla.

Ampli seguiment a internet

La Diada i la programació de TV3 i el canal 3/24 van tenir també un ampli seguiment a la xarxa. Segons explica TVC, al servei TV3 a la carta es van fer 220.000 visualitzacions i hi va haver 25.000 usuaris únics, xifra que triplica la mitjana diària del mes. A més, les emissions en simulcast per internet també van quadruplicar les audiències, amb 68.000 i 25.000 usuaris únics a TV3 i el 3/24, respectivament. A banda, el portal 324.cat va quadruplicar l’audiència en relació amb els dies previs amb 177.000 usuaris únics i 566.000 pàgines vistes.

Bones audiències a 8tv

A la televisió de Godó, el programa especial de 8 al dia va obtenir una quota de pantalla mitjana del 7,6%, arribant a un màxim del 17,5% i de 500.000 espectadors a les 20.58 h. Aquestes audiències van fer que 8tv fos la segona cadena més vista a Catalunya durant l’emissió del programa, que a internet va ser seguit per 20.000 persones.

A més, l’informatiu de les 21 h, que va repassar el més destacat de la Via Catalana cap a la Independència, va fer un 13,3% de quota de pantalla i 381.000 espectadors, mentre que el debat polític posterior va assolir el 10,7% i 353.000 televidents. Per la seva part, l’entrevista a la presidenta de l’Assemblea Nacional Catalana, Carme Forcadell, va sumar un 10,3% de share i 250.000 espectadors.