La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha presentat el SX3, el nou projecte infantil amb una oferta transmèdia, omnicanal i multipantalla que es posarà en marxa el 10 d’octubre. És a dir, una transformació integral del Super3, que reneix com a plataforma digital de continguts de vídeo i àudio.

La voluntat és accedir a nous públics, crear nous continguts centrats en l’usuari, i que el SX3 es converteixi en l’imaginari dels infants a Catalunya i en el seu referent en entreteniment.

Com ja vam avançar, el SX3 comptarà amb dos mons específics adreçats a diferents franges d’edat, que inclouen continguts, grafisme i vies de difusió propis: l’S3 per a la primera infància, i l’X3 dirigit a nenes i nens més grans i a preadolescents.

En la presentació del nou projecte, Laia Servera, cap del departament d’infantils de TV3, ha destacat que aquest és “el primer pas cap a una reformulació global del SX3”, el qual ha comptat amb “la implicació de professionals de tota la casa”.

Segons Servera, el SX3 “havia d’evolucionar” i calia un “replantejament total” en la relació amb l’audiència. “Ja que ens hi posàvem, vam decidir reconstruir-lo des dels fonaments”, ha apuntat.

Nous productes digitals

La concepció del nou SX3 ha estat digital-first. Per això, la seva posada en marxa suposa el desplegament de producte digital més ampli fet mai per a una marca de la CCMA. El llançament inclou una aplicació de vídeo nova per a televisors intel·ligents, una app nova per a mòbils i tauletes, un nou web responsiu, l’actualització de la skill d’Alexa, canals nous a les xarxes socials, i una oferta sonora en pòdcast.

L’objectiu de la creació de tots aquests productes digitals és poder donar resposta a tres públics: nens petits, nens més grans i adults. Així doncs, s’ha treballat per oferir una proposta de producte digital i de plataformes diferenciada per a cada audiència i que, alhora, sigui coherent i pugui conviure sota el mateix ecosistema.

Nous perfils a les xarxes

La diferenciació d’audiències ha provocat que es creïn nous perfils a les xarxes socials i plataformes. A YouTube, es divideix l’oferta en dos canals, l’S3 i l’X3. A Spotify s’hi podrà seguir trobant la producció musical del SX3, però també llistes de reproducció segons les franges d’edat. A més, es creen perfils a Instagram i TikTok per a l’X3.

Pel que fa a les antigues xarxes socials del Super3, es transformen en Som SX3, adreçades a adults, principalment famílies i escoles, amb perfils a Instagram, Facebook, Twitter i Telegram.

Finalment, el SX3 incorpora una nova oferta sonora en format pòdcast, amb propostes de continguts per a petits i grans, que es podrà trobar a Spotify, Apple Podcast, Google Podcast, Amazon Music i iVoox.

S3

Al món S3, adreçat a la primera infància, els espais de producció pròpia guanyaran presència amb l’estrena de Titó i L’hora de berenar, que s’afegiran als ja coneguts Mic i Una mà de contes. A més, s’estrenaran sèries d’animació noves per acompanyar els més petits en els seus descobriments, i la música hi jugarà un paper destacat.

X3

Per a aquesta franja hi ha diverses novetats: el magazín interactiu Ràndom, presentat per David Its Me i Maria Bouabdellah; la ficció transmèdia Projecte Beta; l’aventura interactiva Lara i Kali o el concurs d’entreteniment Influenx3r. Nous espais que s’afegeixen a continguts com InfoK o Manduka. En el món X3 es programaran noves sèries d’animació i de ficció, amb una especial representació de l’anime, així com pel·lícules.

Recursos per a famílies i mestres

Per primera vegada, el SX3 s’adreçarà directament a les famílies i a la comunitat educativa de Catalunya. En el cas de la segona, la voluntat és anar més enllà de la utilització de continguts a l’aula, com fins ara.
L’objectiu és crear una comunitat d’educadors i compartir idees i recursos. Per fer-ho, es generarà un espai al nou web del SX3 on les famílies trobaran activitats i experiències per passar temps amb la canalla. En aquest espai també hi haurà recursos que tant les famílies com els mestres podran utilitzar en la seva tasca amb els infants: entrevistes, vídeos educatius, recursos per a l’aula, etc.