Lavanguardia.es comença aquest cap de setmana una nova etapa amb un nou disseny, nou logotip, noves seccions, més continguts multimèdia i nous serveis. Entre les noves seccions destaca una dedicada íntegrament a La Contra, l’entrevista que es publica a l’última pàgina del diari, i una nova secció d’opinió. En el marc de l’impuls dels continguts multimèdia, la secció de vídeos passarà a anomenar-se La Vanguardia TV, la de fotografia incorporarà un nou format de grans reportatges, i se’n crea una de nova sobre gràfics interactius.

Al llarg dels pròxims mesos, el web de la principal capçalera del grup Godó anirà incorporant més novetats. L’actualització de lavanguardia.es estava prevista en un principi pel dia 5 de novembre, però tal com ja va informar Comunicació 21, finalment s’ha posposat aquest divendres a la nit.

La nova pàgina web de La Vanguardia arriba en un moment de molts canvis en el panorama comunicatiu català amb el naixement del diari Ara. Un dels principals canvis serà de disseny. La nova imatge gràfica aposta per la usabilitat i la facilitat de lectura, i pretén combinar la innovació i la modernitat del nou disseny amb el rigor i l’equilibri tradicionals de La Vanguardia.

Amb el llançament del nou web, la capçalera de Godó també tindrà més continguts propis, per la qual cosa els últims mesos ha potenciat un equip periodístic que supera la trentena de persones. Els usuaris també podran trobar millores en l’agrupació de les notícies en temes i en el sistema de comentaris.

Per altra banda, en uns dies també estarà disponible a l’Apple Store la nova versió de l’aplicació gratuïta de lavanguardia.es per a iPad i iPhone, que va llançar-se a mitjan d’aquest 2010, i que ja ha superat les 60.000 descàrregues, segons informa el diari.