Vist el dèficit de 66 milions d’euros amb què s’espera que tanqui l’any RTVE, segons ha admès el president de la Corporació, Alberto Oliart, l’Associació Espanyola d’Anunciants (AEA) ha tornat a demanar que torni la publicitat a la cadena pública “de manera parcial i controlada”.

Així, l’AEA s’ha dirigit a al president de la Corporació, Alberto Oliart, i al ministre de la Presidència, Ramón Jáuregui, per tractar “la viabilitat de l’obertura controlada del mercat publicitari a RTVE amb mesures responsables que serien ben acceptades pel consumidor”, amb l’argument de “reduir la incertesa” dels comptes de l’ens públic i “evitar nous impostos” als ciutadans.

Segons els anunciants, la insolvència econòmica de TVE “no fa sostenible la perdurabilitat dels nivells d’audiència actuals”. A més, afegeixen que la publicitat ha de deixar d’estar “estigmatitzada”, i se li ha de concedir “el seu veritable valor”, com és el d’aportar un 3% al PIB de l’Estat, la creació de llocs de treball, l’impuls del consum i el creixement econòmic, el finançament de l’esport, la cultura “i un llarg etcètera”.