L’Associació d’Usuaris de la Comunicació ha demanat a les cadenes de televisió un “esforç” perquè aquest any facin un “exercici de racionalitat” amb els horaris d’emissió i avancin el prime time, especialment de cara als menors. La petició arriba després que, durant les festes de Nadal, alguns continguts per al públic familiar i infantil s’hagin emès molt tard.

L’AUC posa com a exemple la final del programa MasterChef Junior, a La 1, que va arrencar aquest dilluns passades les 22 h i es va allargar fins a la matinada. Però n’hi ha d’altres: el dia 1, TV3 va emetre la pel·lícula Floquet de Neu a les 23 h. Per a l’associació, tot i ser un període de vacances, les cadenes haurien de programar aquests continguts de manera compatible amb l’horari de la població infantil.

“Les cadenes no es poden considerar responsables de les poques hores de son i de l’hàbit de tranuitar que caracteritza fins i tot els nostres menors, però no hi ha dubte de la influència de la televisió en l’organització dels horaris en el dia a dia, especialment en el període vespertí i nocturn”, assenyala l’associació. Així, es mostra convençuda que que una “major cura” en les franges d’emissió de determinats programes tindria un efecte “molt beneficiós” per a l’organització i el descans suficient dels ciutadans.

A principi de curs, la Comissió Nacional per a la Racionalització dels Horaris Espanyols va posar en marxa una campanya perquè les cadenes avancin les emissions del prime time i els espais de màxima audiència no finalitzin “en cap cas” més tard de les 23 h. Segons denuncia l’organització, el 90% dels espais del prime time finalitza més tard de les 23.30 h, i el 55% ho fa després de la mitjanit.