La junta directiva de la UTECA – Unió de Televisions Comercials en Obert ha nomenat Emilio Lliteras com a nou director general. Substitueix Andrés Armas, que exercia el càrrec des de novembre de 2013.

UTECA destaca que Lliteras és un “profund coneixedor” del mercat, amb experiència en llocs directius de màrqueting i en els processos de posicionament de marca, transformació, estratègia i desenvolupament de negoci d’empreses audiovisuals com Bainet, i multinacionals com Sandoz, British American Tobaco, Kraft Foods Spain i Unilever.

El president d’UTECA, Eduardo Olano, considera que Emilio Lliteras contribuirà a reforçar el posicionament i el compromís de l’associació amb un sector en transformació que demana reformes legislatives. “Una de les nostres prioritats en aquesta etapa és traslladar a l’administració la necessitat de propiciar un marc legislatiu que permeti que les televisions comercials competeixin en les mateixes condicions que els nous operadors, amb iguals drets i obligacions”, ha manifestat Olano.

La patronal de les TV privades cita com a reptes més immediats l’adaptació de la Llei general de comunicació audiovisual al nou escenari, i la implementació del segon dividend digital, que obligarà a una resintonització de la TDT. UTECA espera que el suport de l’administració a aquest procés es tradueixi en “prou recursos econòmics i una ambiciosa campanya de comunicació que permeti culminar amb èxit aquesta transició”.