El servei Google News Showcase ja està disponible a l’Estat espanyol després que la multinacional tecnològica hagi signat acords amb 60 mitjans que representen més de 140 publicacions. El seu llançament es produeix tres mesos després del retorn a Espanya de l’agregador de notícies Google News després de set anys i mig d’absència.

News Showcase és un programa de continguts en línia sota llicència especialment seleccionats pels mitjans. El servei funciona mitjançant panells personalitzats que mostren alguns titulars que enllacen amb els articles originals als webs de cada capçalera. Els panells dels mitjans subscrits es veuran a Google News per a Android, iOS i el web, i a Google Discover per a iOS i Android.

Google ha arribat a acords de remuneració amb cada editor de forma individual com a compensació pel contingut que es mostra a News Showcase. Com a part dels acords de llicència, la multinacional pagarà als mitjans per oferir als usuaris accés a un nombre limitat dels seus continguts de pagament. “Aquesta funcionalitat permet que els lectors tinguin l’oportunitat de llegir més articles d’un determinat mitjà dels que se’ls permetria en altres circumstàncies”, subratlla Fuencisla Clemares, vicepresidenta de Google Iberia.

“Els panells de News Showcase ofereixen als mitjans participants noves maneres d’arribar fins als lectors amb notícies importants, narrant-les amb la pròpia veu i amb un control més directe de la presentació i la imatge de marca”, ressalta Clemares.

Entre la seixantena de mitjans que han subscrit acords amb Google hi ha l’Ara, Diari de Tarragona, ElNacional.cat, Grupo Godó, Grupo Serra, Prensa Ibérica, Segre, Atresmedia, El Confidencial, elDiario.es, El Español, Henneo, La Razón, Prisa, Público o Vozpópuli.

Des de que Google va posar en marxa el servei News Showcase l’octubre de 2020, ha signat acords amb més de 1.700 mitjans informatius i ha llançat el producte en més de 18 països.