IAB Spain i l’Associació Espanyola d’Empreses de Televisió Interactiva (AEDETI) han tancat un acord de col·laboració per estandarditzar i impulsar el negoci de la televisió connectada a l’Estat. Com a conseqüència de l’acord, ambdues entitats passen a estar associades, de manera que Antonio Traugott, director general d’IAB, passa a ocupar una vocalia a la junta directiva d’AEDETI, mentre que el president d’aquesta, José Luis Vázquez, ocuparà un lloc en la comissió de televisions connectades i vídeo d’IAB Spain.

“Aquest acord significarà un impuls per al sector de les televisions connectades i les seves diverses formes de negoci publicitari, el que suposarà una aposta creixent dels anunciants per aquest suport”, vaticina Traugott.

“Els principals agents del sector, representats per ambdues associacions, han manifestat en nombroses ocasions la necessitat de definir formats publicitaris i mecanismes de mesurament que s’adaptin a aquesta nova realitat”, afegeix al respecte Vázquez.

IAB Spain impulsa la seva activitat a Barcelona

Per altra banda, IAB ha començat a treballar amb l’Ajuntament de Barcelona i la Facultat de Comunicació Blanquerna per impulsar el negoci digital a les empreses de la ciutat. En el marc d’aquesta col·laboració, es realitzaran una sèrie d’accions conjuntes, com esmorzars temàtics mensuals, cursos formatius cada dos mesos, jornades anuals, i un màster de publicitat i comunicació digital, entre d’altres.

“És molt important per a IAB Spain impulsar la seva activitat a Barcelona, ja que una part important del negoci digital es desenvolupa en aquesta ciutat”, destaca Antonio Traugott.