Els ingressos publicitaris en suport digital atraparan als mitjans impresos aquest 2011. La inversió publicitària a internet a nivell estatal està previst que arribi als 1.000 milions d’euros, xifra que significarà un 15% del total d’ingressos generats per la publicitat, segons les previsions de l’Interactive Advertising Bureau (IAB Spain).

L’augment de la inversió publicitària en suport digital aquest 2011 es preveu que sigui entorn al 15 i el 20% en relació a 2010, que va ser de 798,8 milions d’euros. Amb aquest increment, els ingressos publicitaris dels suports digitals se situaran a prop de la inversió en premsa, que es troba entorn als 1.100 milions d’euros.

En l’actualitat, els mitjans digitals ocupen la tercera posició en el rànquing dels suports més utilitzats per la inversió publicitària, amb un 13,63% de la quota de mercat, superats tan sols pels diaris, que tenen un 19,1%, i la televisió, que guanya de llarg amb un 42,1%.

Dels 798,8 milions que actualment es comptabilitzen d’inversió publicitària en suports digitals, internet n’ha rebut 789, mentre que els gairebé 10 restants corresponen a la publicitat gràfica a través del mòbil. A banda del creixement previst per aquest 2011, l’any passat la inversió publicitària a mitjans digitals ja va pujar un 20,7% en relació a 2009. En resum, des de l’any 2007 la inversió al sector no ha deixat de créixer.

L’agència IAB Spain també preveu que la publicitat display superarà la publicitat en buscadors l’any que ve. El 2010, els enllaços patrocinats en cercadors seguien encapçalant el format d’inversió publicitària a internet, amb un 52,8% en relació al 47,2% del format display de formats gràfics.