Notícies

Jornada sobre l’educació mediàtica dels infants a la UPF

|2018-07-10T08:15:48+00:0010 Juliol 2018|Comunicació21

El campus del Poblenou de la Universtitat Pompeu Fabra acull aquest dijous la jornada Educar en el consum de mitjans: tasca de qui?, coorganitzat pel Departament de Comunicació de la UPF i el projecte de recerca MediaCorp.

La jornada està plantejada com un punt d’intercanvi d’experiències i espai de reflexió entre els diferents actors que intervenen en el repte d’educar els infants en el consum dels mitjans; bàsicament escola, famílies, professionals de l’educació i la comunicació, així com institucions públiques i privades relacionades amb el tema.

El programa compta amb dos diàlegs: Educant en el consum crític dels mitjans (10.15 h), amb Joan Ferrés (Universitat Pompeu Fabra) i Pablo Medina (Universitat de Ginebra), i La pressió mediàtica i la construcció de la imatge corporal en la infància (11.30 h), amb Mònika Jiménez (MediaCorp-UPF), Sara Bujalance (Fundació Imatge i Autoestima) i Mònica Gasol Tost (Consell Audiovisual de Catalunya).

Per acabar hi haurà la presentació de plataformes per a l’educació mediàtica (12.45 h), amb Neus Riera Mestre (CAC), Alexia Daunas (Gasol Foundation) i Jorge Esteve (The Modern Kids).

Aquesta jornada forma part de les accions de transferència de coneixement que MediaCorp està duent a terme amb l’objectiu de sensibilitzar els infants perquè com a consumidors adquireixin una mirada crítica dels mitjans, i molt especialment de la publicitat i la seva influència en la construcció de la pròpia imatge corporal.

MediaCorp és una recerca liderada per la UPF, sota la direcció de Mònika Jiménez i Pilar Medina, en la qual participen altres universitats de l’Estat, entre d’altres. L’estudi se centra en nens i nenes d’entre 6 i 9 anys i té com a objectiu desenvolupar una mirada crítica sobre la publicitat i els estereotips que difon, per tal de prevenir futurs trastorns de la imatge corporal i potencials trastorns alimentaris.

micuerpomegusta.com és la plataforma en línia impulsada amb l’objectiu d’oferir eines per treballar el sentit crític dels infants a l’hora de consumir els mitjans.