El grup Kantar Media ha adquirit l’start-up especialitzada en l’anàlisi de TV social The Data Republic, propietària de Tuitele. Amb l’operació, de la qual no ha transcendit la quantia, Kantar Media vol complementar els seus serveis de mesurament d’audiències i insights a 60 països.

Fundada el 2011 a Barcelona, The Data Republic ha desenvolupat un conjunt d’eines de monitorització i anàlisi en temps real de dades procedents dels mitjans socials. Entre aquestes destaca Tuitele, plataforma d’anàlisi de les converses entorn als continguts televisius, insights per a la planificació de mitjans i investigació de l’audiència.

“Estem entusiasmats per formar part de Kantar Media”, ha celebrat Carlos Sánchez, cofundador de Data Republic. “Esperem créixer i enriquir la nostra experiència combinada de mesurament d’audiències, sobretot pel benefici de la indústria de mitjans”, assenyala en un comunicat.

“The Data Republic complementarà la nostra oferta de productes, en unir totes les eines i les habilitats necessàries per enriquir la nostra estratègia de TV social i la nostra experiència, amb la finalitat de completar els nostres serveis actuals de mesurament i oferir als clients una veritable visió integral del comportament de l’audiència”, explica sobre l’operació Andy Brown, CEO global de Kantar Media.

“El nivell de repercussió de mitjans socials relacionat amb els programes i els anuncis de TV continua en creixement”, remarca Brown. “Tot i que la mesura d’audiència televisió es manté com la moneda de canvi per a l’anàlisi de consum de TV a tot el món, la necessitat per entendre millor i amplificar la fidelització social al voltant de la programació i la publicitat mai ha estat tan important”, afegeix al respecte.

Recentment, Kantar Media també ha adquirit Fisheye Analytics, una start-up ubicada a Singapur que ofereix un seguiment de mitjans socials.

Kantar i Twitter amplien la seva aliança

L’operació amb The Data Republic s’ha fet pública pràcticament al mateix temps que l’anunci d’ampliació de l’acord de Kantar amb Twitter per a la prestació de serveis de ratings i anàlisi d’audiència de TV social. Fins ara aquest acord es limitava al Regne Unit i Espanya, i s’ha ampliat als països nòrdics, Rússia, una  part de l’Àfrica i el Sud-est d’Àsia.

Paral·lelament, ambdues han acordat una aliança de més de cinc anys en el programa Data of Now, on col·laboraran en el desenvolupament de nous productes d’investigació en àrees com l’eficàcia publicitària, la investigació del consumidor, el valor de la marca, la satisfacció del consumidor i el mesurament dels mitjans de comunicació.