L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació s’ha marcat com a gran desafiament incentivar la innovació i contribuir a impulsar el sector. Així ho va explicitar en la 21a assemblea ordinària de l’AMIC, celebrada el passat dissabte a l’auditori Imagina de Barcelona, i a la qual van assistir més d’un centenar d’editors.

El proper curs, l’AMIC impulsarà un laboratori d’innovació format per un grup d’experts amb dues missions: una de prospectiva, on periòdicament s’oferiran propostes reals per a la millora dels mitjans de proximitat, amb l’objectiu que puguin diversificar els canals d’informació i les fonts d’ingressos; i una altra de consultiva, amb assessorament respecte als projectes que actualment ja desenvolupa l’àrea d’innovació de l’Associació.

El grup d’experts del laboratori estarà format per Carmina Crusafon, Josep Maria Ganyet i Genís Roca, entre d’altres.

Balanç positiu

Durant l’assemblea, a més d’explicar els nous objectius i debatre sobre els reptes de futur, la junta va fer balanç del 2017, en què la facturació va arribar al milió i mig, el doble que fa quatre anys.

També es van destacar dos fets. Un, la importància dels serveis compartits d’empreses d’auditoria, agències de notícies, banc d’imatges o assegurança de mitjans, iniciativa en què participen un centenar llarg d’empreses i suposa en conjunt un estalvi superior als 140.000 euros. L’altre, la presència de l’AMIC en els òrgans de patronals o en el patronat de la Fundació puntCAT, així com el suport que es dona a activitats com la Catosfer o el Premi Ramon Barnils de periodisme d’investigació.

Per altra part, l’assemblea de l’AMIC va decidir imposar als mitjans més grans el requisit d’estar auditats per OJD per poder associar-se. Actualment l’Associació aixopluga 305 mitjans.

El dinar posterior a l’assemblea va comptar amb l’assistència de la consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Elsa Artadi, qui va reconèixer la funció imprescindible dels mitjans d’informació de proximitat “per vertebrar el territori, mantenir la cohesió social, fomentar el pluralisme i la llengua catalana”, així com la funció de l’AMIC com a patronal del sector.

Prèviament, el president de l’entitat, Ramon Grau, va assenyalar que “som mitjans compromesos i arrelats al territori, que des de sempre ho portem al nostre ADN, hem contribuït a la normalització del país en tots els sentits i sense oblidar l’essència del periodisme”. En aquest sentit, va remarcar que els mitjans de l’AMIC “sempre, especialment en moments excepcionals com els que vivim, han estat al costat del país, de la gent i de les institucions”.

Al dinar també hi van assistir, entre d’altres, el secretari de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació, Antoni Molons; el secretari de Difusió i Atenció Ciutadana, Miquel Gamisans; el director general de Mitjans de Comunicació, Ignasi Genovès, i el diputat delegat de Presidència de la Diputació de Barcelona, Jordi Martí i Galbis.