Des de feia uns dies a les xarxes socials es comentava que “la Caixa” havia trucat a diversos mitjans amb el propòsit de recordar-los la publicitat que els inserien, per si tenien intenció de donar o seguir donant difusió a la protesta en forma de cassolada ininterrompuda que hi ha des del 15 de maig a la seu de l’entitat a la Diagonal de Barcelona.

Però el rumor d’amenaça s’ha fet realitat almenys en el cas de la revista Cafè amb Llet. Després de fer-se ressò a Twitter de l’acció de protesta, sota les etiquetes #occupymordor, #caixarolada o #LaCaixaésMordor, la revista gironina ha vist com aquest dijous se’ls cancel·lava una publicitat contractada el passat 14 d’abril a través de l’Associació Catalana de la Premsa Gratuïta (ACPG).

Segons explica Cafè amb Llet, des de l’ACPG els van confirmar que el client, “la Caixa”, va trucar per anul·lar la inserció únicament a aquesta publicació sense especificar res mes. La revista (que mostra les ordes d’inserció i d’anul·lació) destaca que forma part de l’Associació des de fa set anys i que aquest és el primer cop que un client cancel·la una publicitat d’aquesta manera.

Un cop ha començat a circular la notícia a les xarxes socials, des de “la Caixa” han trucat a la publicació per dir-los que l’anunci, el cost del qual no arribava als 300 euros, es va anul·lar per “problemes pressupostaris”, segons explica en un vídeo el director de Cafè amb Llet, Albano-Dante Fachin.

En un article, la revista diu desconèixer si l’anul·lació té a veure amb la difusió de la protesta del moviment 15M o per haver-se fet ressò de temes relacionats amb “la Caixa”, com ara les denuncies de mala gestió de Ramon Bagó (accionista de Port Aventura, que pertany a l’entitat) en el sistema sanitari; el tema de les preferents, o el boicot a Abertis amb #novullpagar.

“Demostra tot això que ‘la Caixa’ fa servir la publicitat com a manera de comprar silencis? Davant els fets cadascú haurà de treure les seves conclusions, però a la nostra redacció no tenim cap dubte”, asseguren des de Cafè amb Llet.

“Sigui com sigui, el que està clar és que cal preguntar-se si el silenci mediàtic sobre les preferents i #occupymordor té alguna cosa a veure amb l’enorme poder publicitari de ‘la Caixa’. Cal preguntar-se quants mitjans estan disposats a perdre l’anunci de ‘la Caixa’ a canvi de informar als seus lectors. Un debat interessant”, rebla la publicació de la Selva i l’Alt Maresme.

Cal recordar que, a Cafè amb Llet, les denúncies de mala gesió del sistema sanitari català ja li han costat una demanda de 20.000 euros per part de Josep Maria Via, president del Consorci Parc Salut Mar, membre del consell d’administració del Consorci de Salut i Social de Catalunya, així com del Consell Assessor per a la Sostenibilitat i el Progrés del Sistema Sanitari del Govern català.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram