Aquest dimecres, el consell de govern de la Corporació, a banda d’aprovar un ERO per a 312 treballadors i rebaixar els salaris un 7,5%, també ha donat el vistiplau a l’externalització de la “comercialització, promoció i intermediació” en la venda d’espais publicitaris dels canals de TV3 i els webs associats. La decisió arriba tan sols una setmana després que es fes públic que l’ens estava estudiant aquesta possibilitat.

L’objectiu de la CCMA és aconseguir “un increment de la competitivitat en la gestió de la publicitat i un increment dels ingressos per aquest concepte”, segons afirma en un comunicat. Tal com vam avançar la setmana passada, ja hi ha quatre empreses que han mostrat el seu interès per optar al servei: Publipress Media, del grup Godó; Atresmedia Publicidad, d’Antena 3; Zeta Gestión de Medios, i Pulsa Media Consulting, que gestiona la publicitat de canals temàtics com AXN, Fox, TNT o Discovery, a més del servei de televisió d’Ono.

El consell de govern justifica la mesura per la davallada publicitària a la cadena pública. Segons va explicar Brauli Duart en la darrera sessió de control parlamentària, en el primer trimestre del 2013 els ingressos publicitaris de TV3 s’havien desviat un 22% respecte a les previsions.

Fa una setmana, el comitè d’empresa de TVC ja va mostrar el seu rebuig a la mesura. “No podem tolerar l’externalització de la publicitat, la segona font d’ingressos de TVC”, va manifestar.

De Catalunya Ràdio, amb uns ingressos un 3,6% inferiors als previstos en els primers tres mesos de l’any, de moment no se’n preveu l’externalització de l’àrea comercial.