El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha aprovat un avantprojecte de pressupost per al 2014 de 293 milions d’euros, una mica menys que els 295,9 milions d’enguany (malgrat efectius són 288,4 pel dèficit del 2012). La xifra ha estat feta pública al portal intern de l’ens sense especificar com es desglossarà el pressupost.

Per explicar el detall, la direcció ha emplaçat els representants dels treballadors a la propera setmana, segons informen des de CCOO. Tot serà que, abans, aquest divendres, es facin públics més detalls de com s’estructura el pressupost en el transcurs de la sessió de control parlamentari de la Corporació.

El Govern manté la seva aportació

El que sí se sap és que el Govern mantindrà una aportació de 225 milions d’euros anuals a la CCMA fins al 2016 (la mateixa quantitat que aquest any), segons s’estableix en el contracte programa, que el Govern català ja ha enviat al Consell de l’Audiovisual de Catalunya perquè en faci l’informe preceptiu abans de la seva aprovació definitiva.

El document, filtrat a l’ACN, recull la fusió de TV3 i Catalunya Ràdio en una única societat anònima, procés iniciat el passat maig pel consell de govern de la CCMA i aprovat al juny per l’Executiu, i incorpora un nou marc laboral més flexible.

Percentatges de producció externa

El contracte programa per al període 2013-2016 blinda el finançament mixt per als mitjans públics i estableix que entre el 25 i el 35% del pressupost a projectes s’ha de destinar a produccions externes o coproduccions per tal de fomentar el desenvolupament del sector audiovisual català.

El document també marca uns mínims pel que fa a la producció pròpia, especialment respecte als programes informatius, i es proposa com a objectiu augmentar un 25% les vendes de programes fora de Catalunya i assolir una quota de pantalla mínima del 16% per al conjunt de Televisió de Catalunya.

Adéu a les clàusules de confidencialitat

A més, es defineixen alguns indicadors de seguiment de la qualitat, la gestió, l’accessibilitat, l’audiència o la internacionalització. Així, per exemple, estableix que el 90% de la producció ha d’estar subtitulada o que un mínim de deu hores setmanals de la graella televisiva siguin accessibles amb llengua de signes, seguint la instrucció sobre l’accessibilitat als continguts televisius per a persones amb discapacitat aprovada pel CAC al març.

Finalment, el contracte programa incorpora el principi de transparència en els contractes amb productores externes, pel qual s’eliminen les clàusules de confidencialitat actuals que regeixen entre els mitjans públics i els seus proveïdors, en la línia del que establirà el Govern en la nova modificació de les lleis audiovisuals iniciada al juliol.