Gairebé onze mesos després de la darrera remodelació de l’àrea de comercial i de màrqueting, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha tornat a introduir canvis en l’equip de direcció. Es tracta de la segona remodelació en gairebé dos anys.

Impulsada per Martí Patxot, nomenat director comercial i de màrqueting de la CCMA fa dos mesos i mig, la nova és una reestructuració més profunda que la del passat gener.

En la nova organització, Neus Comellas (des de principis d’any era directora comercial de Catalunya Ràdio) és la nova directora de vendes de publicitat de la Corporació a Madrid; Dani Reyes continua com a director de màrqueting de mitjans, i Josie Pujades (en el últims sis anys ha treballat com a coordinadora de promoció i de projectes dels diferents canals) assumeix la direcció de diversificació, nova unitat que agrupa les línies més enllà de la publicitat, com són el marxandatge, les edicions musicals i literàries, l’àmbit de projecció exterior i vendes, així com el desenvolupament de nous negocis.

A més, la direcció de vendes de publicitat de Barcelona és assumida directament per Patxot, pel que fa a l’equip de Sant Joan Despí (TV3), mentre que Comellas es fa càrrec de l’equip de Diagonal (Catalunya Ràdio).

Finalment, s’estableixen dues unitats de suport transversal als equips anteriors. Per una banda, la de màrqueting comercial, al capdavant de la qual s’ha situat Núria Fargas (fins ara cap d’innovació comercial), nova unitat amb responsabilitat sobre la interlocució amb les àrees de continguts dels mitjans i la coordinació interna amb la resta d’equips, amb l’objectiu d’optimitzar i evolucionar els productes a comercialitzar. I per l’altra part hi ha la unitat d’operacions, que passa a estar dirigida per Gustavo de Gispert (en els darrers tres anys coordinador de màrqueting i comercial de Catalunya Ràdio).

Optimització

La CCMA explica que la nova organització de l’àrea comercial i de màrqueting “ha de permetre encarar el nou exercici amb l’estructura i les eines necessàries per assolir els objectius d’increment dels ingressos comercials dels mitjans, d’afrontar la renovació de la promoció i de la gestió dels blocs publicitaris, així com de desenvolupar noves línies de negoci”.

En un comunicat, l’ens públic destaca que la reestructuració també respon a objectius d’optimització dels recursos i la gestió, i prioritza la visió transversal sobre els mitjans de la Corporació per poder desenvolupar estratègies globals.