Carles Manteca, director de comercial i màrqueting. Al maig, quan es va renunciar a externalitzar la gestió publicitària de TV3, el consell de govern de la CCMA va decidir reformular el model i recuperar les polítiques de venda multicanal. Al setembre, la Corporació va crear per primer cop una direcció corporativa de comercial i màrqueting, al capdavant de la qual va situar Carles Manteca, i ara ha culminat la remodelació aprovant una nova estructura per “reforçar” el model de gestió i “contribuir” a continuar millorant els ingressos publicitaris de la Corporació.

Així doncs, la Direcció de Comercial i Màrqueting queda formada per les següents divisions: l’àrea comercial de la televisió, encapçalada per Manel Baturone; l’àrea comercial dels mitjans digitals, amb Àlex Marquina; l’àrea d’operacions, liderada per Txus Junquera (que inclou el departament d’anàlisi i estratègia comercial, i el de planificació i contractació publicitària); l’àrea de nou negoci i desenvolupament de cartera, encapçalada per Neus Comellas; la delegació comercial de Madrid, a càrrec d’Esteve Tiana; l’àrea de màrqueting de televisió i mitjans digitals, amb Daniel Reyes; i l’àrea de comercial i màrqueting del mitjà ràdio, encapçalada per Lluís Carrasco. L’equip directiu el completa Núria Fargas com a coordinadora de la Direcció.

Millorar l’eficiència comercial i el posicionament de les marques

L’actual model de gestió publicitària busca potenciar les sinergies de la ràdio, la televisió i els mitjans digitals de la CCMA, i reforçar el desenvolupament de polítiques de venda multicanal.

Segons indica la Corporació en un comunicat, aquesta estratègia està permetent millorar l’eficiència comercial i recuperar l’avantatge competitiu en la línia de les tendències dle mercat. En aquest sentit, destaca que el 2014 va ingressar 63,5 milions d’euros en publicitat, un 9% més que els 58 previstos en el pressupost.

Per altra banda, la Corporació destaca que el nou model també permet “una millor construcció del posicionament dels mitjans de la CCMA i una major coherència i eficiència en l’arquitectura de les seves marques”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram