El passat setembre, els mitjans digitals en català, arrossegats per la repercussió de la Diada i l’inici del curs polític, van batre rècords de lectors. En canvi, la gran majoria dels diaris en paper catalans amb prou feines van incrementar la difusió respecte a l’agost, i alguns fins i tot en van perdre. Per contra, destaquen les crescudes considerables de diaris com El Mundo, La Razón o ABC.

Segons les dades d’OJD, La Vanguardia continua líder a Catalunya amb una difusió de 159.259 exemplars, un 15,13% més que els 138.327 de l’agost. El creixement del diari de Godó, però, està condicionat a les vendes en bloc (les que adquireixen administracions, organismes públics i empreses i que es distribueixen gratuïtament), que d’un mes a l’altre van passar de 18.506 exemplars a 39.505, un increment del 113,47%, mentre que les vendes a quiosc van caure un 5,94% (de 49.908 a 46.943 exemplars).

Per darrere continua El Periódico, que al setembre va tenir una difusió de 99.020 exemplars, tan sols un  0,14% més que els 98.877 del mes anterior. Al diari de Zeta, les vendes directes també van caure, en aquest cas dels 60.398 exemplars de l’agost als 59.642 del setembre (-1,25%), així com les subscripcions en bloc, que van passar de 26.864 a 26.353 exemplars (-1,9%). Aquestes caigudes, però, van quedar compensades pels increments de les subscripcions individuals de 6.462 a 7.147 exemplars (+10,6%), i les col·lectives, de 1.302 a 2.023 (+55,38%).

El tercer diari amb més difusió a Catalunya és El País, que al setembre va registrar 27.477 exemplars (+6,94%),  seguit d’El Punt Avui amb 26.415 (+8,93%); l’Ara, amb 17.681 (+15,41%); El Mundo, amb 10.290 (+21,07%); el Segre, amb 10.220 (-2,83%, principalment per la caiguda de venda a quiosc en 375 exemplars); el Diari de Tarragona amb 10.179 (+4,26%), i La Razón amb 8.673 (+35,35%).

A continuació es troben Regió 7, amb una difusió de 5.939 exemplars (+2,04%); el Diari de Girona, amb 5.762 (-3,84%, principalment per la caiguda de vendes en quiosc de 251 exemplars); l’ABC, amb 4.344 (+38,65%); el Diari de Terrassa, amb 3.431 (+26, 7%), i La Mañana amb 2.839 (-2,04%, per la davallada de 59 exemplars en vendes i subscripcions individuals).