El setmanari la Directa ha publicat aquesta setmana el seu número 300, i ha aprofitat l’avinentesa per estrenar un nou disseny (entre altres, ha eliminat l’article del nom) i diverses novetats a nivell de continguts, com la secció Barri Internet i la pàgina d’humor Poca Broma. A més, inaugura un butlletí sonor per al web, i a partir d’ara donarà un nou impuls als continguts audiovisuals. L’edició en paper del número 300 inclou el suplement 7 anys teixint complicitats, on es repassa la trajectòria de la publicació.

En la nova etapa d’aquest mitjà de gestió horitzontal, assembleària, autogestionada i descentralitzada, la Directa buscarà noves eines per enfortir el projecte i la coresponsabilitat de les persones implicades. En aquest sentit, la capçalera s’està plantejant transformar-se a mig termini en una cooperativa mixta de treball i de consum. L’objectiu és, emmirallant-se en revistes com l’anglesa Ethical Consumer o l’alemanya Die Tageszeitung, garantir la viabilitat econòmica i social de tots els suports comunicatius que ja estan en marxa o els que es preveuen en un futur pròxim.

“Només des d’aquesta perspectiva, on la suma d’esforços i de petits capitals es retroalimenten constantment, podrem consolidar la Directa i empènyer-la cap a noves fites en el camp de la comunicació alternativa. Una posició des de la qual podem contribuir a generar un sistema de relacions socials i econòmiques basat en criteris de solidaritat, equitat i justícia social”, expliquen des del mitjà.