Els quioscos comencen a ser una rèmora d’un passat que ja no tornarà. A l’Hospitalet, per exemple, només en queden oberts 13 dels 75 que hi havia fa 15 anys. De fet, aquesta setmana n’estan retirant 12 que estaven abandonats a diferents punts de la ciutat. Les tasques de retirada han començat pel quiosc situat a la cruïlla entre l’avinguda del Carrilet i Aprestadora.

Des de l’Ajuntament asseguren que les casetes retirades fa temps que tenien la concessió acabada i estaven sense ús. Per evitar problemes de seguretat i accidents relacionats amb l’estabilitat de l’estructura, o que se’n pugui fer un ús inadequat, el consistori ha decidit retirar-los. De fet, a finals del 2020 ja es van eliminar vuit quioscos.

Quins quioscos es retiren?

Els quioscos que es retiraran del carrer en aquesta tongada són els ubicats a:

  • Avinguda del Masnou amb el carrer de Castellvell
  • Plaça de Guernica
  • Avinguda de Catalunya amb el carrer de Ceravalls i el carrer de la Renclusa
  • Carrer de l’Ermita davant del bloc 68A
  • Avinguda d’Isabel la Catòlica amb el carrer de la Rosa d’Alexandria
  • Avinguda del Metro amb el carrer de Santiago Ramón y Cajal
  • Avinguda del Carrilet amb el carrer de l’Aprestadora
  • Rambla de la Marina (davant del Marina Center)
  • Carrer de la Maladeta amb el carrer del Molí
  • Carrer del Progrés amb el carrer d’Occident
  • Plaça de la Mare de Déu del Pilar amb el carrer de Ramon Solanich i Riera
  • Avinguda de Tomás Giménez amb el carrer de Pubilla Cases

Amb tot, des del consistori recorden que el 2021 van aprovar una modificació del reglament dels quioscos per permetre exhibir-hi publicitat, incentivant-ne l’activitat i millorant el servei que presten. Tanmateix, els canvis en els hàbits de lectura dels ciutadans i els avenços tecnològics, que han fet derivar els mitjans de comunicació a l’àmbit digital, han donat el cop de gràcia a uns llocs que en el passat també funcionaven com a punt de reunió veïnal.

Els quioscos de l’Hospitalet, apuntalats i amenaçats
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram