L’any passat, la inversió publicitària en el conjunt dels mitjans catalans va ser de 348 milions d’euros, amb prou feines un 0,1% més que els 347,7 milions de 2015, segons l’estudi de Media Hotline i Arce Media realitzat per a l’Associació Empresarial de Publicitat. Amb tot, es tracta del tercer creixement anual consecutiu des de l’inici de la crisi el 2007, quan els mèdia facturaven el doble.

Dels 348 milions d’euros que van ingressar els mitjans l’any passat, el 43,4% provenia d’anunciants amb seu a Catalunya, i el 56,6% d’anunciants de la resta de l’Estat.

L’estudi indica que la inversió publicitària va diferir segons el tipus de mitjà. Així, la facturació va augmentar per a la ràdio, amb 50,1 milions d’euros ingressats (un increment del 6,4% respecte el 2015); internet, amb 39,8 milions (+15,5%); revistes, 2,6 milions (+2,4%), i dominicals, amb 1,5 milions (+24,6%).

En canvi, la inversió publicitària va disminuir per a la premsa, que va ingressar 123,9 milions d’euros (un retrocés del 3,9%), i per a la televisió, amb 70,8 milions facturats (-2,9%).

Per altra banda, els anunciants amb seu a Catalunya l’any passat van invertir en publicitat un total de 1.017,3 milions d’euros, un 4,1% més que els 977,6 que van destinar el 2015. En aquest cas, també es tracta del tercer augment anual consecutiu, i supera la mitjana estatal, que és del 2,9%.