La 26a edició de La Marató de TV3 va tancar definitivament el període de recaptació de donatius el 31 de març amb una recaptació final de 9.758.075 euros. La quantitat supera en 2,5 milions els 7.215.676 euros assolits durant la transmissió del programa el 17 de desembre, i suposa el segon creixement

La xifra final assolida suposa una reducció del 14,28% respecte a la recaptació de l’any passat, i és la cinquena més alta de la història de La Marató, només superada pels 12.387.634 euros recaptats el 2012; els 11.848.986 de 2013; els 11.403.593 de 2014, i els 11.384.148 de 2017. En el conjunt de les seves 26 edicions, el telethon de TV3 ja ha recaptat 172.868.124 euros.

La Fundació La Marató distribuirà els 9.758.075 euros recaptats enguany a la recerca sobre les malalties infeccioses. Actualment ja està en marxa el procés de valoració dels 214 projectes presentats a la convocatòria (coordinat per l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya) per escollir els que rebran els ajuts. La resolució es farà pública a l’octubre i els projectes es desenvoluparan de 2019 a 2022.

Des del 1992, La Marató ha permès finançar 794 projectes de recerca biomèdica i sensibilitzar la ciutadania sobre les malalties tractades i la importància de la investigació per millorar la qualitat i esperança de vida de les persones afectades.

El programa de la 27a edició de La Marató de TV3 tindrà lloc el diumenge 16 de desembre de 2018 i estarà dedicada al càncer.