El comitè d’empresa de La Xarxa de Comunicació Local diu confiar en la paraula del president de la Diputació, Salvador Esteve, qui dijous passat va assegurar que no tenia la voluntat que s’hi produís un ERO. Amb tot, adverteix que el futur de l’empresa passa perquè aquesta rebi una dotació de recursos suficient, motiu pel qual ha fet una crida al consell d’administració i a la Diputació perquè així sigui.

“Considerem que només d’aquesta manera s’aconseguirà garantir el futur de la plantilla i el bon servei a les ràdios i televisions locals adherides. Com ens han dit moltes vegades, La Xarxa és una estructura d’Estat i està destinada a ser una peça fonamental en el mapa comunicatiu del país”, remarquen els representants de la plantilla.

“Tenint en compte que la Diputació de Barcelona és un dels ens més sanejats de l’Estat i constatant que, només en la reforma de l’edifici per allotjar la nova empresa, s’han invertit 2 milions d’euros, confiem que la nostra entitat mare sabrà trobar els recursos que necessitem”, afegeixen en un comunicat.

Rebaixa salarial “inassumible”

El comitè remarca que, tot i haver augmentat la plantilla fins a les 205 persones (per la internalització de 84 treballadors de productores externes), la direcció té la intenció de reduir el pressupost a costa seva.

En concret, l’empresa planteja aplicar una rebaixa salarial que afecta al 75% de la plantilla, amb una reducció de sou d’un 20% de mitjana que en alguns casos superaria el 50%. Aquesta opció, que el comitè considera “inassumible”, va ser l’alternativa que va presentar la direcció a un pla de viabilitat que implicava un ERO per a 77 persones.

Els representants de la plantilla recorden que el passat juliol ja es va prescindir d’una dotzena de treballadors subcontractats del desaparegut portal lamalla.cat; que a principis d’any es va prescindir de les corresponsalies de la ràdio, i que al març es va rescindir el contracte amb les productores externes i els autònoms que treballaven en quatre programes, els quals es van eliminar de la graella.