El número 157 de la revista Capçalera s’ha presentat amb un nou format i disseny que pretén aportar un major valor afegit en els continguts i ser més àgil i útil als interessos dels lectors, segons paraules del degà del Col·legi de Periodistes (CPC), Josep Maria Martí. Segons explica en les seves pàgines, aquesta renovació no només afecta a la publicació trimestral de l’entitat, sinó també a altres les actuacions i serveis del CPC, i té per objectiu adaptar-se de manera “eficaç i efectiva” a la “complexa” situació que travessa el periodisme .

Així doncs, aquest redisseny properament també quedarà palès en un nou web corporatiu que vol apropar “molt més” l’entitat a les necessitats dels col·legiats. Martí remarca que tots aquest canvis, adaptacions i millores (com els nous estatuts i reglament electoral aprovats al juny o la remodelació de la seu barcelonina) s’han dut a terme amb uns pressupostos ajustats que prioritzen oferir serveis de qualitat i adaptats als col·legiats que més ho necessiten.

Entre altres temes, el darrer número de Capçalera analitza com afecta a la professió l’aparició i la consolidació de les de les xarxes socials; reflexiona sobre els reptes del periodisme davant les noves eines tecnològiques i la crisi; explica algunes de les estratègies per combatre l’atur en el sector, i mostra com s’estan adaptant a l’actual situació de crisi els corresponsals dels mitjans.