La Cadena SER ha estrenat un nou web que situa l’àudio en el centre i el converteix en l’element vertebral. La renovació del portal s’emmarca en el procés de transformació digital, i té com a objectiu millorar l’experiència de l’audiència amb la marca.

“En un moment d’auge en el consum d’àudio a nivell mundial i de demanda creixent d’informació fiable i de qualitat per part dels usuaris, la ràdio líder aposta per la innovació i la transformació del seu web, reconceptualitzant la seva proposta de valor”, explica Ignacio Soto, director general de la SER.

“La Cadena ha dut a terme canvis en l’arquitectura de la informació, simplificant l’accés als continguts i realitzant una oferta clara tant a l’usuari oient com a l’usuari lector. Així, la nova jerarquia informativa potencia l’oferta d’àudio en directe i els podcasts, cobrint les necessitats de l’usuari que vol consumir àudio, i dotant de més visibilitat la ràdio i els seus continguts en aquest format”, afegeix.

‘Audio first’

Un dels pilars del nou web és l’adopció de la filosofia audio first, que implica dotar-lo de major rellevància des del punt de vista informatiu i d’entreteniment. Així doncs, l’emissió en directe està sempre present al web mitjançant un player permanent que acompanya l’usuari durant tota la navegació.

A més, tot l’àudio sota comanda i podcasts que abans es trobava en un player extern ha passat a formar part de cadenaser.com, oferint un únic aparador amb tot el contingut d’àudio disponible. També es busca afavorir el descobriment de nous podcasts a través dels mòduls de recomanació per categories en funció del consum.

“Aquest nou concepte de cadenaser.com és un pas fonamental en el procés de transformació digital iniciat a la ràdio en tots els canals de consum digital”, apunta Ana Ormaechea, director digital de ràdio. “Hem treballat amb intensitat per presentar a l’usuari una oferta clara i estructurada, tant per a l’usuari lector com per a l’usuari oient, apostant per un consum molt més ampli i personalitzat del nostre àudio”, recalca.

El disseny del nou web també busca facilitar l’accés a la informació local, estatal i internacional, permetent filtrar el contingut segons les preferències de cada usuari. L’estructura informativa de cadenaser.com s’ha simplificat perquè l’usuari pugui localitzar de forma més senzilla el contingut que li interessa.

El nou portal de Cadena SER s’ha integrat amb la plataforma ARC, desenvolupada per The Washington Post, seguint els passos d’El País, WRadio i As. Aquesta eina possibilitat i potenciació les sinergies entre els mitjans de Prisa Media, assenyala el grup.