El nou pla de subscripció a Netflix més econòmic i amb anuncis arribarà el 10 de novembre a un preu mensual de 5,49 euros. D’entrada, la nova modalitat estarà disponible a una dotzena de països, entre els quals Espanya, França, Itàlia, Alemanya, Regne Unit, Brasil, Canadà, Estats Units, Mèxic, Austràlia, Corea del Sud i Japó. La mesura busca combatre la reculada en el nombre de subscriptors.

Amb aquesta nova modalitat, les persones subscrites veuran una mitjana d’entre 4 i 5 minuts d’anuncis per hora, cadascun dels quals durarà entre 15 i 30 segons, i que s’emetran al principi de sèries i pel·lícules i durant la reproducció.

En el nou paquet també hi haurà algunes produccions audiovisuals que no estaran disponibles per restriccions en les llicències, i no es podrà descarregar continguts per veure sense connexió.

Netflix mantindrà les altres tres modalitats de subscripció actuals: el pla bàsic a 7,99 euros; l’estàndard a 12,99, i el prèmium a 17,99.

El primer trimestre de 2022, la companyia va perdre 200.000 subscriptors i el segon 970.000. Des del seu naixement, tots els resultats trimestrals de Netflix havien estat a l’alça. Davant d’aquesta pèrdua de clients, la companyia va decidir implementar el nou pla de subscripció amb anuncis més econòmic, per a la qual cosa es va aliar amb Microsoft.