Tot i la crisi econòmica, Telecinco i Antena 3 han disparat els seus beneficis durant el 2010. El principal motiu és la millora dels ingressos publicitaris, després de l’eliminació dels anuncis a TVE. Segons les dades dels resultats de 2010 que han comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Telecinco ha guanyat 70,5 milions d’euros (un augment del 45,6% respecte al 2009), i Antena 3 ha obtingut un benefici net de 109,1 milions (un creixement del 79,6%).

L’eliminació de la publicitat a TVE ha permès el creixement dels ingressos de la resta de televisions, que han absorbit part de la inversió publicitària de la cadena pública (una altra directament s’ha perdut), a la vegada que s’han produït una sèrie d’ajustaments a l’alça en els preus del mercat publicitari.

Telecinco va augmentar un 30,3% els ingressos, fins arribar als 855 milions d’euros, dels quals 834,9 provenen directament de la publicitat. El grup Antena 3 va aconseguir un increment dels ingressos del 14,7% fins arribar als 807,7 milions d’euros, gràcies al comportament del mercat publicitari.

Tendència oposada en altres ingressos

En canvi, la nova regulació ha perjudicat els SMS i els números 905. Així, en el cas d’Antena 3 va patir un descens de la partida d’altres ingressos, que va caure el 35,3% fins als 34,4 milions d’euros. Aquest comportament està relacionat amb la nova regulació més restrictiva dels missatges de text i els número 905.