El Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de la Universitat Autònoma de Barcelona posa en marxa el cicle de conferències E-COM LAB, centrat en experiències de negocis periodístics innovadors.

L’objectiu és divulgar experiències reals d’empreses de l’àmbit de la comunicació i el periodisme, amb el testimoni dels professionals, per comprendre la transformació del sector. Les xerrades també persegueixen posar en relació la universitat amb el sector empresarial periodístic.

El primer convidat del cicle és Davit Miró, chief revenue officer de Playground, amb la conferència Com construir un negoci amb audiència que no vol pagar (25 d’octubre, 9 h), que se centrarà la en les estratègies d’adaptació i diversificació del futur immediat dels mitjans digitals.

La segona xerrada anirà a càrrec de Joan Vila i Triadú, soci fundador i gerent de Crític, amb Com crear un mitjà sostenible i a contracorrent (30 d’octubre, 9 h), on explicarà l’experiència de posar en marxa un nou mitjà digital de periodisme d’investigació a Catalunya.

La tercera conferència és La Mira, un projecte periodístic i empresarial per a la immensa minoria (30 d’octubre, 15 h), amb Francesc Canosa, fundador i director del mitjà, que exposarà el naixement i el primer any de trajectòria d’aquest magazín digital de no-actualitat.

Més endavant, al desembre, estan previstes conferències de Nico Carpentier, investigador de la Universitat d’Uppsala i professor a les universitats Charles de Praga i Vrije de Brussel·les, i de Georgina Ferri, directora d’innovació i nous negocis de l’Ara.

Les xerrades es faran a l’Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació i són obertes a tothom.

La UAB enregistrarà totes les conferències per crear un arxiu històric que serveixi per estudiar la transformació de la comunicació i el periodisme.