Les deu edicions de la capçalera Línia Barcelona han sumat 166.000 lectors mensuals, segons certifica la quarta onada del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura feta pública aquest dijous. És la primera vegada que s’audita una xarxa de publicacions de proximitat que arriba a tots els districtes de la capital. Per al Grup Comunicació 21, es consolida així la primera xarxa de periòdics locals als districtes de Barcelona a través d’un model que posa en valor la identitat dels barris.

En concret, el Baròmetre certifica que Línia Sants (quinzenal) ha assolit els 25.000 lectors per edició, seguit de Línia Sant Martí amb 18.000 mensuals. Les edicions de Línia Nou Barris, Línia Eixample i Línia Horta arriben, totes tres, als 17.000 lectors respectivament, mentre que Línia Sant Andreu en suma 16.000.

Per la seva part, Línia Ciutat Vella assoleix la xifra de 10.000 lectors mensuals, Línia Les Corts n’obté 9.000, i Línia Gràcia, 7.000. Finalment, Línia Sarrià, una de les edicions més joves, es situa en els 5.000 lectors mensuals.

Grup Comunicació 21 aconsegueix també bons resultats amb Línia Badalona, que després d’un any de vida entra al Baròmetre amb 12.000 lectors setmanals, esdevenint la segona publicació local més llegida de la ciutat.

Pel que fa a Línia Vallès, la capçalera més antiga del grup, revalida el seu lideratge a la comarca del Vallès Oriental en el segment de publicacions locals gratuïtes i assoleix els 35.000 lectors setmanals.

L’editor del grup, David Centol, s’ha mostrat convençut que el desenvolupament del model empresarial i la xarxa dels periòdics “permetrà créixer en lectors en les properes onades al detectar-se un nou increment de l’interès per la informació de proximitat”.