La informació publicada aquest dimecres sobre les activitats en paradisos fiscals per part de 13 familiars dels principals dirigents de la Xina , així com de 16 magnats i d’empreses estatals, no han agradat al Govern del país asiàtic, que ha decidit bloquejar els webs dels mitjans que l’han difós.

Entre ells hi ha El País, així com Le Monde, The Guardian, BBC i Süddeutsche Zeitung, entre altres mitjans internacionals. Les informacions han sorgit a partir d’una filtració massiva de dades obtinguda pel Consorci Internacional de Periodistes d’Investigació (ICIJ).

Anteriorment, el Govern ja havia blocat els webs del New York Times i l’agència de notícies Bloomberg per les informacions sobre les fortunes ocultes dels familiars d’alguns dirigents.

El 2003, la Xina va posar en marxa l’anomenat Projecte Escut Daurat, el qual permet bloquejar els webs que publiquin continguts que el Govern consideri delictius, subversius o ofensius.