L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació ha celebrat aquest divendres la seva 23a assemblea, en aquesta ocasió en format telemàtic a causa de la situació provocada per la pandèmia de la Covid-19. Més de 60 empreses han assistit a la trobada anual que realitza l’AMIC per fer balanç del darrer any, explicar els nous objectius i debatre els reptes futurs.

En l’obertura de l’assemblea, el president Ramon Grau ha recalcat la representativitat que dona l’associació a la premsa de proximitat: “Professionalitat, utilitat i representativitat crec que són els eixos que han de guiar la feina de l’AMIC. Ens hem convertit en l’entitat més representativa de la premsa de proximitat i això ho hem de fer valdre. Apostem per ser el millor company de viatge en moments dolços i, sobretot en moments plens de dificultats i d’incertesa com aquests”.

Durant la seva intervenció, Grau també ha volgut donar un to esperançador en aquests moments complicats: “Hem de creure i tenir esperança en el futur per seguir creixent i per anar endavant”.

En l’assemblea s’ha presentat la memòria d’activitats de l’associació, els serveis que ofereix l’AMIC i els resultats de l’any 2019, que amb un augment dels ingressos del 6% ha superat els 2.200.000 euros. Per altra banda, l’AMIC ha sumat 116 capçaleres associades, arribant a les 439 (170 paper i 269 digitals), xifres que no deixen de créixer des de 2014.

També s’han repassat les novetats més destaques d’enguany, com la presentació del nou logotip de l’AMIC; la nova web d’AMIC Valencians; la incorporació de l’associació a la junta d’accionistes d’Información y Control de Publicaciones (OJD-PGD), i l’acord de col·laboració amb J3B3 Economy & Research per donar un impuls als estudis de l’impacte de la Covid-19 en el comerç de Catalunya.

Ramon Grau ha tancat l’acte amb un missatge positiu i encoratjador als associats: “No tenint certeses, però estic segur que treballant fort, apostant per la innovació i creativitat, ens en sortirem. Hem de buscar maneres de monetitzar les nostres comunitats de lectors per no dependre tant de la publicitat que es va aprimant. No ens quedem amb la resignació, en situacions de dificultat com les que vivim, amb esperança es crea el futur”, ha dit el president de l’AMIC.