El Govern ha introduït algunes modificacions en les bases reguladores de les subvencions a les ràdios i les televisions, tal com havia fet amb els mitjans digitals i els impresos.

En concret, en les bases reguladores dels ajuts estructurals a les emissores de TV en català o aranès de titularitat privada, en concepte de suport a la producció pròpia s’ha incrementat l’import per treballador en totes les categories de 500 a 1.000 euros, mentre que el nombre de treballadors per mitjà establert a efectes del còmput de les subvencions passa de cinc a deu. Amb aquesta mesura, el Govern vol incrementar la valoració dels treballadors tant respecte dels altres conceptes que s’utilitzen per a definir l’import de l’ajut, com, en general, de l’import total de la subvenció.

Per la seva part, en les bases reguladores de les subvencions a les emissores de ràdio en català o aranès de titularitat privada, s’ha adaptat el criteri de valoració de la difusió. Així, per calcular l’import ara cal tenir en compte l’audiència acumulada de dilluns a divendres de segons les dades que estableixi l’EGM en l’última onada de l’any anterior al de la convocatòria (de febrer a novembre), mentre que abans es calculava segons l’audiència dels darrers 30 dies de l’última onada.

Nous requisits en qüestió de gènere

Com en el cas de les publicacions periòdiques impreses i els digitals, per a les televisions i les ràdios també hi ha novetats en les condicions que els mitjans han de complir amb caràcter general, on s’ha incorporat com a requisit la promoció d’un ús no sexista del llenguatge.

A més, també s’inclouen tres nous requisits per a les empreses periodístiques sol·licitants: no poden haver estat sancionades per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o gènere; han de complir les recomanacions sobre el tractament de la violència masclista; i han de complir la normativa sobre igualtat efectiva de dones i homes per tal de fomentar els drets de les dones i la seva imatge plural i no estereotipada, així com evitar la seva discriminació i objectualització tant en els continguts de redacció periodística com en els anuncis publicitaris.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram