Foto: Sergio Ramo Ladevesa / Parlament

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga i Ibáñez, ha explicat que el Departament està “mantenint reunions amb totes les plataformes d’streaming, que avancen de manera molt positiva”, i s’ha mostrat “convençuda que aviat donaran bons fruits”. Així ho ha explicat en el ple del Parlament d’aquest dijous en resposta a una interpel·lació sobre la qüestió.

“L’audiovisual és un dels eixos estratègics de treball del Departament de Cultura, junt amb la llengua, l’accés a la cultura i la construcció d’un sistema cultural de referència”, ha dit Garriga. La consellera ha recalcat que, des de l’inici d’aquesta legislatura, per al Govern l’audiovisual és un sector estratègic “cabdal” per al país.

Natàlia Garriga també ha assenyalat que comparteix la visió de la nova presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Rosa Romà, que en seu parlamentària va exposar la necessitat que l’ens generi continguts per a tots els públics, sobretot l’infantil i juvenil, i transformar-se en el motor del teixit audiovisual del país.

La consellera ha destacat que el sector audiovisual presenta un gran dinamisme, amb més de 2.000 empreses que s’hi dediquen, les quals ocupen més de 14.000 persones i generen un volum de negoci xifrat en 1.875 milions d’euros (segons dades de l’Institut d’Estadística de Catalunya de 2019), a més de ser un sector tractor d’altres indústries del país.

“L’audiovisual és una punta de llança per explicar-nos al món, respectant les diverses mirades, els continguts i els formats que configuren la nostra identitat”, ha assenyalat Garriga. Tot i el reconeixement a les pel·lícules i sèries amb producció catalana i als seus professionals, la consellera ha lamentat que “aquests darrers anys de boom audiovisual, precisament molts dels professionals han marxat perquè aquí no tenien espai on desenvolupar el seu talent”, de manera que cal treballar per revertir aquesta situació.